Hamile Kadınlar İçin 5 Uyku İpucu

Hamilesiniz ve uyumakta zorluk mu çekiyorsunuz? Eğer öyleyse, yalnız değilsiniz. Hamileyken iyi uyumak neredeyse kötü bir şakanın başlangıcı gibidir ve bazen imkansız görünür. Ama öyle olmak zorunda değil. Bu beş ipucunu takip ederek hamileliğiniz sırasında iyi bir gece uykusu çekme yolunda ilerleyeceksiniz.

Hamileyken Uyumak İçin En İyi İpuçları

1. İpucu: Çevrenizi kontrol edin

Aslında uzanıp uyuduğunuz yer bir sığınak gibi hissettiren bir yer olmalıdır: sakinleştirici, temiz ve huzurlu. Bu nedenle, uykuya dalmadan önce, yerdeki kıyafetleri dolaba atın, dizüstü bilgisayarınızı çalışma odasına götürün ve komodininizin üzerindeki çöpleri toplayın.

Daha sonra ışıkları kapatmaya hazır olduğunuzda bunu yapın. Tüm ışıkları kapatın ve dikkatinizi dağıtacak gereksiz seslerin olmadığından emin olun. Eşiniz gürültülü uyuyan biriyse, kulak tıkacı kullanmayı düşünebilirsiniz. Uykunuzu optimize etmek için yatak odanızın mümkün olduğunca karanlık, sessiz ve serin olmasını işinizi kolaylaştıracaktır.

İpucu #2: Yastıklar, Yastıklar, Yastıklar

Yastıklarla uyumaya alışkın olmayabilirsiniz ancak hamilelik sırasında yastıklar en iyi arkadaşınız olabilir. Başınızı, sırtınızı, karnınızı ve bacaklarınızı desteklemek için yastık kullanın. Sırtınızın alt kısmındaki baskıyı hafifletmek için dizlerinizin arasında bir yastık bile kullanabilirsiniz. Rahat bir pozisyon bulana kadar deneyin ve sonra buna bağlı kalın.

Hamileyken mide yanması mı yaşıyorsunuz? Eğer öyleyse, orta ve ağır sertlikteki yastıklara yatırım yapın. Onları omuzlarınızın arkasına koyun ve doğrudan sırt üstü değil, dik uyumaya çalışın, böylece mide yanması geceleri o kadar yoğun olmaz.

Uyurken kalçalarınız ağrıdığı için bir yandan diğer yana mı atıyorsunuz? Uyurken kalçalarınızı eşitlemek için bacaklarınızın arasına sarabileceğiniz bir vücut yastığı almanın zamanı geldi. Vücut yastığı almaya gücünüz yetmiyorsa, dizlerinizin arasına yerleştirilmiş ekstra sert bir yastık kullanmayı deneyin. Ayrıca yan tarafınıza uyurken ekstra destek sağlamak için yatağınızın üstünde bir yatak pedi kullanmayı deneyebilirsiniz.

3. İpucu: Diyetinize Dikkat Edin

Muhtemelen yatmadan önce tükettiklerinizin sizi uyanık tutabileceğini veya biraz daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olabileceğini fark etmişsinizdir. Yatmadan hemen önce büyük bir yemek yemek hazımsızlık ve uykusuzluk için bir reçetedir. Akşam yemeklerinizi yatmadan en az birkaç saat önce yiyin. Ayrıca öğleden sonra ve akşamları kafeinden kaçının çünkü uykuya dalmayı zorlaştırabilir. Bazıları yatmadan önce bir bardak ılık süt içmenin biraz daha hızlı uykuya dalmaya yardımcı olabileceğini söylüyor. Sütte uzmanların beyninizdeki serotonin düzeylerini yükselterek göz kapaklarını ağırlaştırdığını söylediği bir amino asit vardır.

Öte yandan, gecenin bir yarısı açlıktan uyanıyorsanız yatmadan önce protein açısından zengin bir atıştırmalık yiyin. Haşlanmış bir yumurta, bir kaşık fıstık ezmesi veya bir avuç badem geceleri kendinizi tok hissetmenizi sağlayabilir.

Hazır yemek konusuna gelmişken, hamilelik sırasında sağlıklı beslendiğinizden emin olun. Dengeli bir beslenme vücudunuzun (ve zihninizin) iyi hissetmesine ve daha iyi bir uykuya yardımcı olacaktır.

4. İpucu: Bir Yatma Zamanı Rutini Oluşturun

Her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkarsanız, vücudunuz bu saatlerde uyumaya alışacak ve uyumayı bekleyecektir. Gündüzleri şekerleme yapmaktan kaçının, böylece gece uykulu olursunuz. Ayrıca, uykuya dalmadan önce Instagram veya Pinterest’te gezinme alışkanlığınız varsa, uykuya dalmadan bir veya iki saat önce telefonunuzu kapatmayı düşünün. Ekrandan gelen ışık, uyumaya yönelik niyetinizi boşa çıkarabilir. Geceleri uykunuzun geldiğini hissettiğinizde, yatağa girin. Vücudunuzun şu anda alabileceği her türlü dinlenme şekline ihtiyacı var.

Bir rutin oluşturduğunuzda uykuya dalmanız ve gece boyunca uykuda kalmanız daha kolay olacaktır.

5. İpucu: Gevşeme Tekniklerini Öğrenin

Uykuya dalmanıza yardımcı olmak için deneyebileceğiniz çeşitli rahatlama teknikleri vardır. Popüler yöntemlerden biri, vücudunuzdaki farklı kas gruplarının gerilmesini ve gevşetilmesini sağlayan hareketlerdir. Diğer bir seçenek ise vücudunuzun rahatlamasına ve uykuya hazırlanmasına yardımcı olabilecek derin nefes egzersizleridir.

Ek olarak, lavantanın sakinleştirici ve rahatlatıcı bir kokudur, bu nedenle yatağa girmeden önce rahatlamanıza yardımcı olması için ellerinize ve ayaklarınıza lavanta içeren bir losyon sürün.

Hamileliğiniz sırasında iyi bir gece uykusu almak hem sizin hem de bebeğiniz için çok önemlidir. 

Bu makalede özetlediğimiz beş ipucunu takip ederek ihtiyacınız olanı elde etme yolunda ilerleyeceksiniz. O buraya gelmeden önce mutlu rüyalara ve uyku dolu gecelere merhaba…

Madelyn Harris
Metin yazarı Madelyn Harris, Güney Kaliforniya’nın yerlisi olup yurtiçinde ve yurtdışında birçok yerde yaşamış ve çalışmıştır. En sevdiği yerler arasında Hoi An, Vietnam ve Napier, Yeni Zelanda bulunmaktadır.

Scroll to Top
This is default text for notification bar
This is default text for notification bar